Ontvangen mijn klanten wel mijn mails? Ik krijg nog steeds klantenvragen
Het is goed mogelijk dat je nog steeds klantenvragen krijgt.
Echter zou dit wel een stuk minder moeten zijn.
De technici van Bolmate zorgen ervoor dat 100% van de mails worden verstuurd.
Wij monitoren de data van onze systemen continu.
Laten we kijken naar de redenen waarom je nog steeds klantenvragen over de Btw-factuur ontvangt.
1) Sommige mensen lezen hun mail niet
Niet iedereen opent en leest elke mail die zij ontvangen.
Zeker mails die geautomatiseerd zijn, een oninteressante titel hebben of weinig of geen handige informatie bevatten, worden niet geopend en gelezen.
Je kunt binnen Bolmate zien hoe vaak jouw mails worden geopend;
Ga naar de E-mail Volgorde;
Stel dat 75% de mail opent, dan heeft 25% de mail niet heeft geopend.
Als je 2000 orders hebt gehad, dan betekent dat dat nog steeds 500 mensen de mail niet hebben gebruikt, en nog steeds om een BTW factuur gaan vragen.
Je kunt proberen je mail te verbeteren zodat meer mensen hem openen en lezen!
* Tips om jouw mail te verbeteren!
Ik denk dat de belangrijkste reden waarom mensen geen review schrijven, is omdat ze vinden dat de mail onpersoonlijk is.Ik zou hem proberen wat persoonlijker te maken.
Bijvoorbeeld door te beginnen met- Titel: {Voornaam?}, hoe bevalt/gaat het met je {productnaam?}
- Begin positief: Hey you, wat leuk dat je producten van ... hebt besteld (+ naam + productnaam?)- Is alles goed gedaan?- Kan ik nog ergens mee helpen?- Dan kun je ons hier of hier bereiken!
en dan
- Zou je toekomstige klanten willen helpen door een review te schrijven?
Nu je wat tijd hebt gehad om je nieuwe product uit te proberen, zijn we heel benieuwd wat je ervan vindt. Heb je een minuutje de tijd om jouw eerlijke mening met ons te delen? Met jouw input kunnen we onze producten nog beter maken.\
Klanten die deze bol.com mail template aanhouden, hebben veel betere conversie en open rates!
2) Het einde van een kwartaal of jaar
We zien dat er veel klantvragen binnenkomen bij het einde van een kwartaal of jaar, wanneer de boekhouder vraagt om de facturen. Een deel van de mensen vergeten dan de mailinbox te checken, en gaan op zoek in het klantportaal.
3) Spamfilter van de ontvangende klant
Ten tweede kan het zijn dat de mail wordt geblokkeerd door het mailprogramma (bijv. Outlook) dat de klant gebruikt.Even googlen leert dat ongeveer 20% van alle mails in een spamfilter belanden.Bijvoorbeeld omdat de mail te veel lijkt op reclame en in de reclame-box (vooral bij Gmail) of Spam-box (bijvoorbeeld bij Outlook) komt.Lees de mail tips hierboven om ervoor te zorgen dat dit niet gebeurt!
4) Blokkade door bol.com
Wij ontvangen van bol.com niet het echte mailadres van jouw klant (i.v.m privacy) maar een {RANDOM}@bol.com mailadres.De mails die wij versturen gaan dus naar een @bol.com mailadres, en bol.com stuurt deze mail vervolgens door naar het daadwerkelijke mailadres van jouw klant.Het is mogelijk dat bol.com weigert jouw mails door te sturen. Wij hebben dit enkele keren zien gebeuren.In onze ervaring wordt de klant in dit geval in een mail op de hoogte gesteld van deze blokkade.Dit kan gebeuren als je je met de mail content of het aantal mails niet houdt aan de richtlijnen van bol voor communicatie met klanten, zie hier en hier.De systemen die zij hanteren voor blokkade van mails lijken automatisch te werken
Hoe weet ik of mijn mail geblokkeerd worden?
Bekijk de statistieken van jouw mails. In de 'E-mail Volgorde' zie je de knop 'Statistieken' waar je kunt bijhouden welk percentage van jouw mails worden geopend en hoeveel links worden aangeklikt. Als deze 0% is, of bijna 0%, dan is er waarschijnlijk een blokkade.