Hoe de open en conversie ratio van mijn mails te verbeteren?
Sommige mensen lezen hun mail niet.
Zeker mails die geautomatiseerd lijken te zijn, een oninteressante titel hebben of weinig of geen handige informatie bevatten, worden niet geopend of gelezen.
Hoe zorg je ervoor dat jouw bol.com mails vaker geopend worden?
- Tips om jouw mails naar bol.com te verbeteren voor meer reviews en minder klantenvragen!
Ik denk dat de belangrijkste reden waarom mensen geen review schrijven, is omdat ze vinden dat de mail onpersoonlijk is.
Ik zou hem proberen wat persoonlijker te maken.
Bijvoorbeeld door te beginnen met
- Titel: {Voornaam?}, hoe bevalt/gaat het met je {productnaam?}
- Begin positief: Hey {Voornaam?}, wat leuk dat je producten van ... hebt besteld (+ naam + productnaam?)
- Is alles goed gedaan?
- Kan ik nog ergens mee helpen?
- Dan kun je ons hier of hier bereiken!
en dan
- Zou je toekomstige klanten willen helpen door een review te schrijven?
Nu je wat tijd hebt gehad om je nieuwe product uit te proberen, zijn we heel benieuwd wat je ervan vindt. Heb je een minuutje de tijd om jouw eerlijke mening met ons te delen? Met jouw input kunnen we onze producten nog beter maken.\
Klanten die deze bol.com review mail template aanhouden, hebben veel betere conversie en open rates!
Je kunt binnen Bolmate zien hoe vaak jouw mails worden geopend;
Ga naar de E-mail Volgorde;
Per mail zie je de knop Statistieken;
In de E-mail statistieken zie je hoe vaak jouw mails naar bol.com klanten zijn geopend;
Hier kun je zien hoeveel mails zijn verzonden, hoe vaak ze zijn geopend en hoe vaak de link (review) is geklikt.
Volgens Mailchimp was de gemiddelde open rate van mails in 2022 slechts 21.33%!
Meestal doet Bolmate het echter veel beter, rond de 50%.
Stel dat 75% de mail opent, dan heeft 25% de mail niet heeft geopend.
Als je 2000 orders hebt gehad, dan betekent dat dat nog steeds 500 mensen de mail niet hebben gebruikt, en nog steeds om een BTW factuur gaan vragen.
Je kunt proberen je mail te verbeteren zodat meer mensen hem openen en lezen!